Maanantaina 1-2 -vuotiaat aloittivat jouluaskarteluja painamalla kämmenestään poron kuvan.
3 -vuotiaat jatkoivat vuorovaikutusleikkiä, missä leikkeinä oli laiva on lastattu sekä maa-meri-laiva, ja jokainen sai körötellä aikuisen sylissä lorun Näin lapsi ratsastaa.
4-5 -vuotiaat laskeutuivat tieteen maailmaan, kun he ihmettelivät magneettien toimintatapaa leikin kautta. Lapset saivat ihmetellä magneetin napojen hylkimistä, kun he kiihdyttivät autoja eteenpäin magneettien avulla.
Tiistaina 1-2 -vuotiaat harjoittelivat lajittelemista värien ja eri kategorioiden mukaisesti, kuten onko esine eläin vai kulkuneuvo.
3-4 -vuotiailla oli digitaitoja, missä he katsoivat tietokoneelta sadun Susi ja seitsemän pientä kiliä. Sadun katsomisen jälkeen lapset leikkivät aikuisen opastuksella kyseistä satua.
5 -vuotiailla oli minieskarihetki. Minieskarilla harjoiteltiin pää- ja sivuvärejä sekä miten sivuvärejä syntyy sekoittamalla päävärejä.
Keskiviikkona 1-2 -vuotiaat lähtivät satujumpan Pupuperheen metsäretki mukana liikunnallisiin hommiin. Satujumpassa pienet puput heräsivät leikkimään metsään, missä kerättiin marjoja, sukellettiin onkaloista ja kurkoteltiin puiden latvoihin. Lopuksi lapset rentoutuivat hunnun alle.
3 -vuotiaat aloittivat jouluaskarteluja ja harjoittelivat saksien käyttöä leikkaamalla ja koristelemalla joulukuusen.
4-5 -vuotiaat askartelivat jouluaskarteluina leikkaamalla joulukuusen eripituisista papereista ja koristelemalla joulukuusen maalilla.
Keskiviikkona vietettiin Ruotsalaisuuden päivää, mitä käytiin yhdessä läpi ennen ruokaa. Lapset kuulivat tutun laulun Tuiki tuiki tähtönen ruotsiksi sekä muutamia muita ruotsalaisia sanoja.
Keskiviikkona oli myös tulevan isänpäivän kunniaksi liikunnallinen isänpäivärata ulkona, missä lapset saivat muunmuassa hyppiä esteitä, potkia ja heitellä palloja sekä lopuksi pienet kahvitukset.
Torstaina 1-2 -vuotiaat lukivat satusalkusta satuja, ja nimesivät kirjoista löytyviä asioita.
3 -vuotiailla oli matikassa tarkka lukumäärä 1-3. He laskivat värikkäitä eläimiä korkkitaulujen avulla sekä laskivat huoneesta löytyviä asioita ja omia kehonosia, esimerkiksi montako laatikkoa on yhdessä hyllyssä ja montako silmää on yhdellä lapsella.
4-5 -vuotiaat maalasivat vesiväreillä paperiin ikkunaruudukon. Ikkunaruudukkoon lapset maalasivat kaksi itsenäisyyspäivän kynttilää.
Perjantaina 1-2 -vuotiaat lauleskelivat syksyisiä lauluja soittaen ämpärirumpuja ja tanssien huivien kanssa.
3 -vuotiaat laskeutuivat puolestaan tieteen maailmaan ihmettelemään magneetteja ja niiden toimimista. Lapset saivat kiihdyttää autoja magneettien avulla hurjaan vauhtiin!
4-5 -vuotiailla oli matikkaleikkejä, ja siinä paikkakäsitteet kuten alla, sivulla ja päällä. Näitä lapset harjoittelivat pallokorttien avulla, missä pallo oli eri puolilla esineitä sekä laittamalla nallen annetun ohjeen mukaan penkin viereen, eteen, taakse jne. Ja lopuksi lapset piirsivät kuvan annettujen ohjeiden ja käsitteiden mukaan.
Viikolla olemme viettäneet kahdet syntymäpäivät, paljon onnea kummallekim synttärisankarille!
Mukavaa viikonloppua kotiväelle.